Vilkår for frys av medlemskap
Definisjon
“Frys” er en pause i medlemskapet i en begrenset periode. I perioden medlemskapet ditt er frosset kan du ikke benytte medlemskapet, og tilgangen til senteret er sperret.
Generelle vilkår for frys av medlemskap
Alle medlemskap med løpende betaling har mulighet for frys
Frys av medlemskap skal gjøres i MOVA-appen eller på «min side»
Frys kan ikke gjøres med tilbakevirkende kraft, tidligste startdato for frys-perioden er den dagen du registrerer frys
Frys kan gjøres for en måned ad gangen og fra dato til dato
Forlengelse av frys må gjøres innen utløpet av frysperioden
Ved utløpet av frysperioden aktiveres medlemskapet automatisk
Eventuelle dager av frysperioden som er debitert/fakturert før frys ble registrert vil bli fratrukket første debitering/fakturering etter frysperiodens utløp
Ved frys av medlemskap forlenges eventuell bindingtid tilsvarende
Frys kan ikke benyttes i oppsigelsesperioden
Om man ønsker å angre frysperioden etter at perioden er startet, kan man dette, men frysgebyret vil ikke tilbakebetales
Vilkår for frys på ulike typer medlemskap utenom vårt premium
Medlemskapet MOVA kan fryses inntil to måneder årlig
En frysperiode er én mnd. Ønsker man å fryse to sammenhengende måneder må det legges inn to frysperioder etter hverandre
Det påløper et gebyr på kr. 79,- per frysperiode
Frys skal registreres i MOVA-appen eller på min side
Betaling av frysgebyret gjøres i appen når frys er registrert
MOVA Premium med og uten binding
Medlemskapet MOVA Premium kan fryses inntil 6 måneder per år
En frysperiode er minimum én mnd
Frys er uten kostnad
Frys skal registreres i MOVA-appen eller på min side
Unntak ved alvorlig sykdom eller skade, samt graviditet
Ved alvorlig sykdom eller skade kan det søkes om frys fra minimum 1 måned, maksimum 12 måneder. Søknad skal gjøres i MOVA-appen. MOVA kan etterspørre dokumentasjon med uttalelse fra helsepersonell. Dokumentasjonen må ikke inneholde sensitive helseopplysninger. Dokumentasjonen må ettersendes ved forespørsel.